miércoles, 9 de julio de 2008

PROYECTOS DE TRABAJO 1

Este curso 2007/2008 fui la coordinadora de PROXEDU y tomé algunas anotaciones de las ponencias a las que tuvimos la suerte depoder asistir. Son notas esquemáticas que espero que os sirvan. Están en gallego pero si queréis traducidlas aquí.

APRENDENDO CON Mª TERESA NEIRA GONZALEZ


  • TRABALLO POR PROXECTOS VS PROXETOS DE TRABALLO

    • Un conto non sirve para levar a cabo un proxecto porque pode non ser verdade

    • Un texto expositivo si que vale para os proxectos. Para amosar e aprender

    • Prensa, vale ás veces


  • Metodoloxía científica

  • Papel da persoa docente

  • Papel do alumnado

  • Fases

  • Fundamental: dossier:

    • Mural

    • Libro

    • Conferencia

  • Fases (Donna Ogle)

  • DIFERENCIA NO TRABALLO POR PROXECTOS CUNHA PROGRAMACIÓN CONVENCIONAL

    • Os temas zurdeen, non se propoñen sempre

    • Tense en conta o que xa saben e o que queren saber

    • Deseño aberto e varia no seu desenvolvemento

    • Os tempos son flexibles aproximadamente

    • Os erros valoranse positivamente como pasos necesarios no aprendizaje

    • Priman os procesos

    • O proxecto é un fin en si mesmo e non unha excusa para forzar a integración de contados

    • Lengua escrita: hai que ler e hai que escribir

    • Arte debuxo: forma fundamental de recoller ideas previas

    • Lóxica matemática, ed. Musical: pode ou non estar dentro

    • Non existe unha preocupación por cubrir todolos contados en cada proxecto senon máis por desevolver as capacidades necesarias. Relación entre áreas non forzada dase naturalmente

  • Diferenciar libro uso social del libro de texto

  • PROPIEDADES DO TEXTO EXPOSITIVO

    • Función: adquirir coñecementos específicos

    • Público: diverso o especializado

    • Autores: normalmente é bibliografía

    • Léxico: particular r específico dun tema

    • Categorías gramaticais

    • Estructura: negrita, índice,..

    • Tipografía e formato

    • Modo de lectura

    • Uso posterior á lectura

    • Título

    • Relación imaxe/texto

    • Soporte

    • Personaxes: non ten

    • Temática: todas

  • 1º trimeste non é posible porque teñen 3 anos .No primeiro trimestre: manter actitudes de ointes: lectura de contos, cartas, noticias xornal…

  • Non organiza todo o currículo por proxectos, intercala proxectos e secuencias didácticas

  • Facer un proxecto riguroso ou dos ao curso

  • Papel continuo no encerado

    • Que saben

    • Que queren saber

    • Onde buscamos información

  • Rincón do proxecto

  • Organizamos para responder

    • Lectura previa por profes y seleccionar

    • Índice: si algunha palabra nos servirá para responder

    • Reler párrafos breves

    • Índice ao final do traballo despois de ordear

    • Recollida de ideas previas por un debuxo

    • 3 anos: pactar con eles o texto. Introducción por partes, non cortar as frases, cada un, unha frase

    • Repartir: uns escriben e outros debuxan

    • Lengua: información na lengua que se le para fomentar o bilingüísmo

  • O tempo

    • Non enche todo

    • Un día á semana: conto

    • Unha vez ao mes: pé de foto

    • Unha vez ao mes: foto interpretación gráficamente y verbalmente

  • Poner un marcador no número de páxina

  • Dossier para casa: Textos + sus dibujos + sus aportaciones

  • De un proxecto saen secuencias didácticas

  • Para ser un proxecto ten que ter todas as fases

  • Senon hai ao final unha materialización non hai proxectos

  • Secuencias didácticas: matemáticas, música, arte, dramatización, teatro,…

  • Clasificación dos tipos de textos

    • Informativos

    • Enumerativos

    • Prescriptitos

    • Expositivos

    • Literarios

  • Texto para proxectos os Expositivos: transmitir ou comprender

    • Reseñas

    • Biografías

    • Dossiers

    • Informes

    • Descripcións

    • Libros de texto

    • Libros de consulta

    • Artigos temáticos

    • Etc

  • Percorrido do punto

  • Bocetos (debuxos)

  • Letras móviles (con celo)

    • 3 anos

      • Con modelo: direccionalidade

    • 4 anos

      • Sen modelo: dándolles as letras

    • 5 anos

      • Escribir as palabras directamente. Compoñer o título

  • Decirlles que busquen a que soa a que soa SEREA, SEAER. Busca a que se parece Sergio

  • Escribir data

  • Poesías

    • 1 verso por día ata terminar

    • Recitado do poema ata que o temos memorizado

    • Actividades

      • Memorizar e recitar

      • Propoñer e escribir título

      • Ilustrar o poema

      • Actividades desenvolvemento da escritura

        • Destacar unha palabra que se repite, a palabra que aparecía 3 veces, 4 veces. 1 ten que recitar e outros contar

  • VACIADO Y COLOREA

    • 3 anos

      • Buscar nome de color

    • 4 anos

      • Buscar letras do seu nome

  • Pinturas: la pajarita metalizada